פרקטים מעץ למכירה

בשנים האחרונות ניתן לראות יותר ויותר פרקטים, גם בבתים פרטיים וגם בעסקים מסוגים שונים. עוד ועוד ישראלים נהנים מהחיפוי היוקרתי שמייצר גם אווירה חמימה ונעימה, ואם גם אתם רוצים פרקט מעץ כדאי להכיר את כל האפשרויות הקיימות ואת כל השיקולים הרלוונטיים לבחירה.

עץ גושני או עץ שכבתי?

הבחירה הראשונה כשמחפשים פרקטים מעץ למכירה היא בין פרקט מעץ שכבתי לבין פרקט מעץ גושני. הסוג השני הוא פרקט שמורכב מלוחות של עץ אמיתי שלא עבר שום עיבוד אלא מגיע בצורתו הטבעית, כגוש אחד, וזהו גם מקור השם "עץ גושני". בפרט ניתן למצוא פרקטים מסוג זה על בסיס עץ דובדבן יפה תואר, עץ אלון פרקטי להפליא ועץ בוק שמייצר חלל יוקרתי במיוחד. בהתאם פרקטים מעץ גושני מתאימים מאוד לחנויות רהיטים, משרדים מסוגננים, חנויות קונספט וגם בתים מעוצבים.

גם העץ השכבתי כשמו כן הוא, עץ שמורכב משכבות כשהעליונה ביותר היא עץ מלא ואיכותי והשכבות התחתונות הן עצים לבנים שבחלק מהמקרים מעורבבים גם עם נסורת או דבקים. בקטגוריה זו יש שני תת סוגים – פרקטים דו שכבתיים ופרקטים תלת שכבתיים. ככל שיש יותר שכבות, כך גדל הסיכון להיפרדות ומצד שני המחיר זול יותר.

עץ בהיר או עץ כהה?

עוד בחירה חשובה כשמחליטים להתקין פרקט מעץ היא לגבי הגוון שלו – בהיר או כהה. למעשה יש גם מגוון גוונים בהירים ושלל גוונים כהים, כך שמצד אחד יש חופש בחירה נרחב ומצד שני חשוב מאוד להקדיש תשומת לב למציאת הפרקט המדויק שייצור את ההרמוניה המושלמת בבית או במשרד.

במטבחים בדרך כלל מומלץ פרקט כהה שמקנה לחלל אופי כפרי. בקליניקות כדאי להתקין פרקט בהיר יחסית שישדר פתיחות וחמימות. באופן כללי כדאי להגיע למחסן עצים שיש בו אפשרויות רבות וגם צוות מקצועי שיעזור לכם לאתר את הגוון הנכון ביותר עבורכם, בהתאם לאופי החלל ולהעדפות האסתטיות שלכם.

היתרונות הפרקטיים של פרקטים מעץ

מעבר ליופי של כל אותם פרקטים מעץ, יש עוד סיבה טובה לקנות את חיפוי הרצפה הזה: התועלת הפרקטית שלו.

העץ, שהוא חומר גלם טבעי, מייצר בידוד תרמי מוצלח ולכן גם בחורף וגם בקיץ נעים מאוד לדרוך על פרקט ובפרט כשמדובר על פרקטים מעץ גושני. בזכות הבידוד אפשר גם לצמצם את השימוש בפתרונות חימום וקירור וכך גם לחסוך כסף וגם להתנהל באופן אקולוגי – שיקול משמעותי מאוד בעידן שבו כולנו מצווים לשנות הרגלים כדי להיאבק במשבר האקלים.

בהיבט הכלכלי, ההשקעה בפרקט מוכיחה את עצמה משום שמחסנים איכותיים מציעים פרקטים מעץ למכירה שיחזיקו מעמד כ-10 שנים לפחות.

איזה גימור מתאים לפרקט שלכם?

לאחר שבוחרים את סוג הפרקט ואת העץ, הבחירה הבאה היא של הגימור. האופציות הן שמן ולכה. שכבת הלכה אוטמת את הפרקט היטב כך שלכלוכים או כתמים שונים לא ייספגו בו ויהיה לכם קל לתחזק אותו. בנוסף גימור זה מגן על הפרקט מפני חבטות ומכות.

שכבת שמן לא אוטמת את הפרקט לגמרי, אבל מצד שני היא משמרת את המראה הטבעי באופן אופטימלי. בהתאם הבחירה בין שני סוגי הגימור היא למעשה בחירה בין האסתטי לבין הפונקציונלי, והשיקול העיקרי צריך להיות מידת האינטנסיביות של השימוש בחלל שבו יותקן הפרקט.

אולי יעניין אותך גם:

5/5 - (1 vote)
0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *