יבוא – קניית דקים

בחירת מקורות ליבוא הוא תהליך מאתגר ומעניין מצד אחד. מצד שני הוא עלול להיות גם מקור לכאב ראש כי האפשרויות הם רבות מאוד. לרוב חומרים זולים ניתנים ליבוא מסין. חומרים איכותיים ועמידים יותר, ניתן להשיג דרך אירופה או ארצות הברית. כמובן שזה תלוי בסוג המוצר ובמוניטין של החברה. כאשר מדובר ביבוא עץ למטרות כמו הקמת דקים בחצרות למשל, כמו שעל הלקוח לבחור לעצמו חברה איכותית להתקנה, כך גם היבואן צריך לבחור ביצרן איכותי על מנת שהלקוחות שלו יהיו מרוצים. להלן כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון כאשר קונים ו/מייבאים עץ.

התאמה לאקלים הישראלי

בין אם מדובר בדקים מעץ או דקים סינטטיים, בעת תהליך יבוא יש לבדוק את התאמתם למזג האוויר הישראלי. לבדוק האם הם עמידים לימים הקיץ החמים והאם הם עמידים לפני ברד וגשם. בהתאם לכך יש להכין הוראות לתחזוקת הדק. למשל בסוג השמן שיש למרוח ובאיזה תדירות והוראות נוספות לטיפול בו. למשל ישנם חברות שמייצרות דקים סינטטיים שאינם עמידים בפני פגעי מזג האוויר הישראלי ולכן, כאשר אתם מייבאים או רוכשים את החומר, חשוב מאוד לבדוק את התאמתו.

מחיר משתלם

  • כשהזול מסתבר כיקר –  חשוב להבין כי במקרים רבים הזול הוא היקר. כלומר בניסיון לחסוך כסף על הזמנת מוצר פחות איכותי, יכול להיות שיתגלה די מהר שמדובר במוצר לא ממש עמיד לאורחך זמן. למשל זאת הסיבה בגללה תאלצו להחליף את הדק לאחר כמה שנים במקום לאחר כמה עשורים. כך שלמעשה תאלצו לשלם מחיר כפול.
  • אותה האיכות מחיר כפול –  יכול להיווצר מצב שבו חברות שונות יציעו דקים באותה האיכות אבל בפערי מחירים גדולים מאוד. לכן חשוב להשוות בין חברות היבוא כמו גם בין חברות שמשווקות את החומרים בארץ על מנת לראות שאתם לא משלמים כפול על אותו המוצר.
  • מבצעים –  לא אחת אנשים מתנהגים באופן אימפולסיביים וכתוצאה מכך הם רוכשים מוצר כלשהו מבלי לבדוק אותו לעומק ולהשוות מחירים. בתקופות מסוימות ישנם מחירי מבצע  ולכן כדאי להמתין לכך במיוחד אם אתם מכירים את שינויי המגמות בתחום. כמו כן חשוב לבדוק האם יש תקופות, כמו למשל החורף, בהם מחיר ההתקנה יכול להיות זול יותר בזכות הביקוש הנמוך.

מוצרים נלווים

קהל האנשים שמקימים דקים בחצרות או העסקים שלהם בדרך כלל לא מסתפק אך ורק בכך. פרגולות זהו מוצר שבמידה רבה נחשב למוצר נלווה או למעשה למוצר משלים. מדוע? הוא יכול לשמר את חיי הדק בכך שהוא מגן עליו מפני פגעי מזג האוויר. כדי שהעיצוב יהיה תואם, רצוי להזמין אותם ממקור אחד. סביר להניח שזה יצא לא רק נוח יותר להזמנה אלא גם יותר משתלם. לקוחות אשר מקבלים שירות כולל לכל הצרכים שלהם בנושא הקמת גינות ישמחו לקנות הכל במקום אחד במקום להתרוצץ בין חנויות.

 

 

5/5 - (1 vote)
0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *