דשא סינטטי

דשא סינטטי – המדריך המלא

אנחנו חיים בעידן שבו מוצרים מלאכותיים מהווים אופציה מקובלת בתחומים רבים, בעיקר בזכות הדמיון הרב למקור הטבעי והודות ליתרונות משמעותיים. גם כשרוצים מרבד דשא מרשים שכיף לשחק עליו כדאי לקחת בחשבון את הגרסה הסינטטית. בעמוד זה תמצאו סקירה של כל היתרונות של הדשא המלאכותי, פירוט גם של החסרונות שלו והמלצות שיעזרו לכם לבחור את המוצר האופטימלי אם תחליטו לבחור דשא סינטטי.

דשא סינטטי

היתרונות של דשא סינטטי

היתרון הראשון של דשא סינטטי איכותי הוא שאין צורך להשקות אותו. זהו יתרון כפול – גם חיסכון במים (משאב יקר ערך שחשוב לחסוך בו גם כשישנם מתקני התפלה רבים) וגם חיסכון כספי בלתי מבוטל.

היתרון השני של הדשא המלאכותי הוא שאין צורך לדשן אותו וגם לא נדרשת הדברת מזיקים. גם בסעיף זה התועלת היא גם אקולוגית (חלק גדול מחומרי ההדברה והדישון מזיקים לסביבה) וגם כלכלית.

בנוסף המראה של הגרסה הסינטטית, כשהיא איכותית כמובן, מרשים מאוד ונשמר היטב לאורך כל ימות השנה גם בלי תחזוקה משמעותית. דשא צפוף סיבים מספק גם משטח בטיחותי, ובפרט לפעוטות וילדים.

דשא מלאכותי – חסרונות

חשוב לציין כי כשמחפשים דשא מלאכותי מחיר כל דגם הוא מן הסתם שיקול בהחלטה. המוצרים הזולים עלולים לסבול גם ממספר חסרונות. ביניהם: התחממות (שאותה ניתן לנטרל באמצעות הצללה), חומרים מזיקים בדשא עצמו (למשל עופרת וכימיקלים בעייתיים) ומראה שאינו אותנטי (אם כי כן מרשים, ובכל מקרה מדובר כמובן בעניין של טעם).

בכל מקרה מומלץ להעדיף דשא סינטטי איכותי שלא מכיל את אותם חומרים מסוכנים. עוד כדאי לקחת בחשבון שבמקרה של שימוש אינטנסיבי במדשאה, יהיה צורך לעבור עליה עם מברשת ייעודית או מטאטא כביש כדי ליישר את הסיבים שנמעכו ולהחזיר למשטח את זקיפות הקומה שלו.

איך מוודאים קנייה של דשא סינטטי איכותי?

דשא סינטטי מיוצר מפלסטיק. ישנם כמובן אינספור דגמים ומוצרים, וכדי להגיע לאופציה האופטימלית עבורכם חשוב לבחון את הפרמטרים הבאים:

  • גובה הדשא – בעיקר תלוי בהעדפות האסתטיות של כל אחד ואחת, אם כי שימוש רב מצריך דשא גבוה יותר. הטווח הנפוץ הוא 25-50 מ”מ.
  • אפס רעלים – דשא עשוי פוליאתילן מתאים לתקנים העדכניים בהיבט הסביבתי ובפרט לא פולט חומרים מזיקים.
  • צפיפות הסיבים – דשא סינטטי איכותי הוא כזה שצפיפות הסיבים בו היא לפחות 15,000 סיבים למטר רבוע וישנם אף דגמים עם 20,000 סיבים לכל מ”ר. אינדיקציות נוספות לאיכות הן המרווחים בין התפרים (כס”מ) ומשקלו של המרבד (בין 2 ק”ג למ”ר ל-3 ק”ג למ”ר).
  • פתחי ניקוז – בכמות מספקת על-מנת שלא יצטברו מים על המשטח.

כמו כן ישנה בחירה לגבי הגוון המדויק של הדשא, וגם בסעיף זה הבחירה היא בהתאם לטעם שלכם. בכל מקרה כדאי להקדיש תשומת לב לסעיף הגוון כדי להבטיח הרמוניה נעימה לעין עם המרכיבים האחרים בגינה.

כאמור בכל בחירה של דשא סינטטי מחיר כל דגם מהווה גם הוא שיקול. מומלץ לבחון תמיד את היחס בין העלות לתועלת, וכך גם ליהנות ממדשאה משובחת וגם לא לחרוג ממסגרת התקציב האפשרית.

אולי יעניין אתכם גם:

 

Rate this post
0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *