טכנולוגיות מתקדמות לבנייה

טכנולוגיות חדשניות משפיעות על כל תחומי החיים, וגם בעולם הבנייה ניתן למצוא עוד ועוד אפשרויות שבעבר לא היו קיימות. בין השיפורים המשמעותיים: רמת בטיחות גבוהה יותר, בנייה ידידותית יותר לסביבה, יעילות רבה יותר כך שניתן להשלים פרויקטים בזמן קצר, ועוד. בעמוד זה תמצאו סקירה אודות כמה מהטכנולוגיות המתקדמות בתחום, כך שתוכלו לנצל באופן מיטבי את אלה הרלוונטיות עבורכם.

2020-06-16_11-40-52

בנייה אקלימית

בנייה מותאמת אקלים מורכבת ממגוון רחב של שיטות עבודה ובחירות חומרים חכמות, במטרה להבטיח התאמה מלאה של מבנה כזה או אחר לתנאים שסביבו. למעשה מדובר בטכנולוגיה מתקדמת שמנסה לחקות שיטות בנייה מסורתיות, כמו למשל אלה הנהוגות במדבר (התחשבות בכיווני הרוחות, סופות האבק וכמובן השמש).

בנייה אקלימית חוסכת אנרגיה מתכלה בזכות הצורך המופחת משמעותית בחימום ובקירור, ובנוסף הופכת את המבנים לעמידים יותר בפני פגעי מזג אוויר (שהולכים ומתעצמים עקב משבר האקלים). דוגמה אחת לחומר מודרני שמתאים לקונספט זה היא לוחות MGO (מגנזיום אוקסיד), וגם עץ משפר מאוד את רמת הבידוד התרמי והאקוסטי.

מבנים מאופסי אנרגיה

יעד שאפתני אף יותר הוא יצירת מבנים שמייצרים כמות אנרגיה זהה לזו שהם צורכים. כדאי לדעת שבעולם כבר יש בניינים מאופסי אנרגיה, ובגרמניה מדובר במדיניות שתהפוך למחייבת בתוך עשור. גם בארץ יש התקדמות מחויבת המציאות. בין המוצרים שמאפשרים את מימוש החזון: ציפוי למעטפת המבנה על בסיס שרף סיליקוני ויריעות שקופות לחלונות שמחזירים את מרבית הקרינה המגיעה אל הבניין, לוחות סולאריים על הגג וגם מערכות לשימוש מחדש במים “אפורים”, חסכמים ועוד.

בנייה קלה

גם הטכנולוגיה שזכתה לשם בנייה קלה מתאפיינת בידידותיות לסביבה, מוטיב שמהווה יתרון משמעותי בעידן שבו כבר ברור לכולנו הצורך להגן על כדור הארץ.דק עץ העיקרון המרכזי של שיטה זו הוא בניית חלקים נרחבים מהמבנה בתוך מפעל ולא בשטח, כך שגם נחסך זיהום אוויר משמעותי וגם נחסך זמן יקר.

הקונסטרוקציות שנבנות במפעל ורק מורכבות בשטח יכולות להתבסס על לוחות ייעודיים, על פלדה מיוחדת ועל עץ, בהתאם למאפיינים הספציפיים של כל שלד בכל מבנה, ולפרמטרים כמו גודל המבנה, המרחק בין העמודים, האקלים באזור ועוד.

עוד כדאי לדעת שלמרות השם “בנייה קלה” מדובר במבנים עמידים מאוד לרעידות אדמה וגם לפגעים אחרים. התכנון יכול להיות גמיש במיוחד ורמת הגימור – גבוהה.

פתרונות טכנולוגיים מתקדמים ליציקות של קירות ותקרות

 המימוש של שיטות בנייה “קונבנציונליות” מגיע מהר מאוד לקצה יכולותיו. בניית מבנים כגון מגדלים, גורדי שחקים מבנים בעלי גאומטריה מורכבת ובנייה של מבני מגורים מודרניים . דורשים ידע  רחב-היקף, פתרונות הנדסיים ושירותים מקיפים. במקרים אלה, המומחים של אורדילן נכנסים לתמונה, תומכים ומסייעים לחברות בנייה באמצעות טכנולוגיות התבניות היעילות והאמינות שלנו. כמו כן, המומחים שלנו מכירים היטב את מגוון שיטות הבניה, ואנו מספקים את הידע הספציפי הנדרש על מנת לפתח מערכות מותאמות ספציפית של תבניות

לדוגמא יישום של

 מערכות תבניות משוכללות שמאפשרות יציקה של קירות ושל תקרות במקסימום בטיחות ובמינימום זמן.44 בין השאר תבנית מודולרית בשם RASTO שבאמצעותה ניתן לצקת  ממ”דים, קירות בטון לגרעינים וחדרי מדרגות, פירי מעליות ועוד. תבנית מודלרית  לעומסי בטון גבוהים  שנקראת MANTO אשר מאפשרת בנייה של קירות גבוהים בשלב אחד (עמודים שמתנשאים לגובה רב, קירות חד צדדיים ועוד); מערכת מודולארית מדגם TOPEC ליציקה של תקרות וכוללת אפשרות לפירוק מהיר של התבניות לקיצור לוחות זמני הביצוע. מערכת TOPEC אופטימאלית לשימוש בתקרות המשתרעת על שטח נרחב.

פתרונות נוספים כוללים מערכות מטפסות  Climbing  Systems  לטיפוס מהיר בין הקומות, עם מנוף או בלעדיו, לטובת העלאת קצב ההקמה של רבי קומות ומגדלים אורדילן  במקרה זה עושה שימוש במערכות מדגם CS 240 אשר מורמת באמצעות מנוף ומערכת מטפסת הידראולית מדגם SCF .

לביצוע עבודה בטוחה ומהירה נעשה שימוש במערכת מסך הגנה היקפית אשר  מבטיחה התקדמות מהירה ובטוחה בבנייה.

בזכות כל הפתרונות הנ”ל ניתן לבצע פרויקטים מורכבים מאוד ביעילות רבה. תוך הקפדה על בטיחות מירבית, יעילות ושמירה תקציבית  של הפרויקטים.

Rate this post
0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *