עץ לדקים – פחות יקר מכפי שחשבתם – התאמה אישית במיוחד בשבילך | אורדילן

עץ לדקים פחות יקר מכפי שחשבתם

דק, ובמיוחד כשהוא עשוי מעץ טבעי, הוא אחד הפריטים היותר מרהיבי עין שניתן להתקין בגינה. כל דק יוצר סביבו אווירה מזמינה, מחברת אל הטבע, שובת לב ופשוט נעימה, ואך טבעי הוא שרבים חושקים באופציה יפה זו.

מצד שני דקים נתפשים כמוצר יקר ואפילו יוקרתי במיוחד, כלומר כזה המזוהה עם המאיון העליון, והנה לכם מחסום של ממש בפני רכישת דק. כדאי לדעת שאמנם דק אינו דבר זול, אולם הוא גם פחות יקר מכפי שרבים חושבים ובנוסף ניתן, בכמה צעדים פשוטים, להוזיל את עלותו.

הוזלת עלות חומר הגלם

הבסיס להוזלת עלותו של דק היא הוזלת עלות חומר הגלם, כלומר העץ.

ראשית יש להבין כי קיים מנעד רחב של עצים המשמש לייצור דקים, מהאורן היחסית זול ועד לזאפאן, האיפאה והטיק היקרים יותר. נכון, ישנם הבדלים בין עצים שונים בכל רמת תמחור, אולם בסופו של דבר אם תבחרו נכון ובפרט תקפידו על סינרגיה בין סוג העץ לבין המקום בו מותקן הדק, ועם תחזוקה נכונה, גם דק "זול" יהיה יפה ורב רושם.

בנוסף רצוי לא להתעצל אלא לחפש את סוג העץ שבחרתם בכמה וכמה מחסני עצים. השוואת מחירים תוביל אתכם למחסן שמסתפק ברווח צנוע יחסית (או כזה שבדיוק יצא במבצע משתלם) ועמידה על המקח תוזיל עוד יותר את עלות העץ לדק.

עשו זאת בעצמכם

התקנת דק אמנם דורשת מיומנות מסוימת, אולם במקרים רבים תוכלו לעשות זאת בעצמכם. אם יש לכם חבר שהוא הנדימן – מצבכם טוב במיוחד וסביר להניח שלא תיתקלו בקושי רב מדי להתקין דק. הנחיות מדויקות תוכלו לקבל במחסן העצים, וגם באתרי אינטרנט מושקעים בתחום העץ.

יחד עם זאת, אם רכשתם עץ יקר יחסית – למשל איפאה – שקלו היטב את ההתקנה העצמית. גם אם תנאי השטח בגינה שלכם מציבים אתגרים סבוכים כדאי להיעזר באנשי מקצוע.

לא לחסוך בתחזוקה

למרות הרצון המובן לחסוך בעלויות, ולא רק רצון אלא גם צורך, שהרי כולנו חיים תחת מגבלות כלכליות, תחזוקת דקים היא תחום שלא מומלץ לחסוך בו. אל תדלגו על טיפולים תקופתיים, וכך תוכלו ליהנות מהדק שלכם לאורך שנים רבות – והרי גם זו דרך לחסוך כסף.

 

אולי יעניין אותך קריאה נוספת על:

5/5 - (1 vote)
0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *