פרקט עץ אלון או אורן? חומרי הגלם הפופולריים – ראש בראש

טרנד הרכבת הפרקטים הגיע לישראל לפני למעלה מעשור ממדינות אירופה. הוא התחיל במשרדים ובהדרגה זלג גם לבתים פרטיים וכל התחזיות מראות שהוא כאן בכדי להישאר. ריצוף פרקט בבית הוא דבר שאיש לא יכול להתנגד לו, הוא מוסיף יוקרה לחלל ונעים לכפות הרגליים.

פרקטים ידועים כחומר גלם שאינו צובר אבק ורוב הפרקטים גם עמידים מאוד בפני שריטות שונות וסימני שחיקה במהלך השנים. בשוק בישראל ישנם עשרות סוגי פרקטים החל מפרקט למינציה, פרט מעץ אורן ועד לפרקט מעץ אלון. איך תדעו לזהות מה הפרקט הטוב ביותר עבורכם? בדיוק בשביל זה אנחנו כאן.

פרקט מעץ אלון vs פרקט מעץ אורן

לפני שמתקינים פרקט מעץ מלא בבית חשוב לעצור ולבחון את כל האפשרויות, יכול מאוד להיות שדווקא בחדר הילדים היינו ממליצים על פרקט למינציה וזאת משום שפרקט מעץ מלא אומנם נראה יותר טוב ונעים למגע, במיוחד פרקט מעץ אלון, אבל חדרי ילדים ידועים כמקום מיועד לפורענות ולכן ציפוי הלמינציה יכול להועיל להם יותר ומה גם שמדובר במוצר זול באופן משמעותי לעומת פרקט מעץ מלא. ואחרי שהחלטתם מהו הפרקט לחדר הילדים כל מה שנשאר להחליט הוא איזה פרקט תבחרו לשימוש בשאר החללים של הבית. האם בפרקט מעץ אלון או דווקא בפרקט מעץ אורן?

פרקט מעץ אלון – בחירה מצוינת

פרקט העשוי מעץ האלון הוא בחירה מצוינת למי שמחפש פרקטים מעץ מלא שיהיו עמידים וחזקים לאורך זמן, נראים נהדר ומשתלבים עם מגוון רחב של עיצובים. חשוב לציין כי ניתן בקלות לצבוע פרקט מעץ אלון ולשנות את הטקסטורה שלו בהתאם לרצון הלקוחות. נתון נוסף שיש לבחון הוא המחיר: פרקט מעץ אלון לא נחשב ליקר מאוד ביחס לקטגוריית הפרקטים העשויים מעץ מלא.

אחד החסרונות של פרקט מעץ עץ אלון נובע מהעובדה שלמרות יכולת העיבוד הנפלאה שלו והיכולת שלו לקבל טקסטורות וצבעים שונים ולהשתלב במרחבי הבית הוא שאם מעבדים אותו בצורה לא נכונה הוא עלול לייצר שבבי עץ ולפגום בהנאה של הלקוחות ועל כן המלצתנו היא לרכוש פרקט מעץ אלון רק מספק מקצועי ואמין שמכיר את תהליך עיבוד העץ על בוריו.

פרקט מעץ אורן – יתרונות וחסרונות

עץ אורן נחשב בעולם הפרקטים לחומר גלם פופולארי במיוחד והדבר משפיע על התמחור שלו בשוק.

מדובר בעץ חזק, ויש המשתמשים בו ליצירת מוצרי עץ גם מחוץ לבית. בדיוק כמו פרקט מעץ אלון גם פרקט מעץ אורן נחשב לוורסטילי מבחינת העיצוב שלו והוא מתכתב עם חללים המעוצבים בסגנון כפרי ומודרני כאחד. לעומת פרקט מעץ אלון החיסרון העיקרי של פרקט מעץ אורן הוא הרכות שלו ועל כן בכדי למצות את מלוא הפוטנציאל העיצובי שלו יש לבצע התקנת פרקט מעץ מלא רק בעזרת אנשי מקצוע המומחים בנושא.

Rate this post
0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *