למראה טבעי – דק סינטטי

דקים סינטטיים – כלומר כאלה שמיוצרים מפולימרים שונים (למשל PVC מוקצף) ולא מעץ – הם אופציה שזוכה ליותר ויותר התעניינות בתקופה האחרונה. להתעניינות הערה, כמו גם לביקוש ההולך ומתרחב, ישנן מספר סיבות: ראשית, הביקוש לדקים באופן כללי עולה שהרי מדובר בפריט שמייפה משמעותית כל מרחב ובנוסף תורם לו יוקרה מבורכת; שנית, מחירי הדקים כבר אינם גבוהים מאוד ועוד ועוד אנשים פשוט יכולים להרשות לעצמם להתקין דק כזה או אחר בבית או בחצר (או במקום העסק כמובן); ושלישית, לדק הסינטטי ישנם יתרונות ייחודיים – ובראשם העמידות הגבוהה שמבטיחה הנאה ממנו למשך שנים רבות רבות, השמירה על איכות הסביבה (לא נכרתים למען ייצורו עצים), פשטות ההתקנה וגם העובדה כי התחזוקה הנדרשת היא מינימלית.

אל מול כל אלה ניצבת בעצם רק שאלה קטנה: האם דקים סינטטיים הם גם יפים? ובכן, התשובה היא אכן כן, ובימינו לדקים אלה ישנו מראה טבעי לא פחות מלדק עץ.

דקים סינטטיים – יופי יציב ועמיד

דק סינטטי הוא לא פריט שובה עין אלא שבנוסף הוא ישמר את יופיו לאורך זמן מבלי להשתנות כלל. כדאי לדעת: דק עץ, שגם הוא כמובן מהווה שכיית חמדה אמיתית, עלול לדהות עם השנים. אמנם תחזוקה נאותה תצמצם את הנזק, אולם עץ, כמו כל חומר חי, סובל מבלאי מסוים ובלתי נמנע. חומרים סינטטיים – לא.

שימור היופי מהווה יתרון משמעותי בפרט לנוכח הרמה ההתחלתית הגבוהה: כיום ניתן למצוא דק סינטטי במבחר גוונים ומרקמים, שכן הודות לטכנולוגיה בתחום, שלא מפסיקה להשתכלל, ישנם דקים סינטטיים שנראים בדיוק כמו דק עץ "אמיתי" ובהתאם גם הם משרים סביבם תחושת הרמוניה ותחושת חיבור עם הטבע שאותן אנחנו מחפשים מלכתחילה כשאנחנו מתקינים דק במרחב מגורים או במקום עסק.

למעשה אפילו ניתן לבחור כמו איזה עץ ייראה הדק הסינטטי – כמו עץ אורן, כמו עץ אלון, בגווני הקפה הכהים יותר וישנן עוד אפשרויות. לא רק הגוון מייצר את המראה הטבעי אלא גם המרקם – מחוספס ומחורץ בדיוק כמו קליפה של עץ שניצב איתן בחיק הטבע. ישנן כמובן גם אפשרויות אחרות לעיצוב דק סינטטי – למשל גווני אפור שונים – אולם למי שרוצה מראה דמוי עץ כמובן שכדאי להעדיף את אחת האופציות מהסוג הראשון.

 

אולי יעניין אותך קריאה נוספת על:

Rate this post
0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *