עץ לבנייה

יבוא עץ לבניה

עץ הוא חומר גלם נפוץ מאוד בענף הבניה. רוב העצים מגיעים לארץ ממקומות שונים ברחבי העולם – מאירופה, צפון אמריקה, דרום אמריקה וגם אפריקה ואסיה. יבוא עץ לבניה מחייב ניסיון נרחב, עמידה בתקנים רלוונטיים ובעיקר היכרות מצוינת עם התחום כדי לספק ללקוחות את העצים המשובחים ביותר במחירים התחרותיים ביותר. בעמוד זה תמצאו מידע אודות סוגי העץ שמשמשים לבניה והדגשים העיקריים לגביהם.

עצים רכים

קטגוריית העצים הרכים כוללת בעיקר את עצי האורן שגדלים במגוון רחב של מדינות. למעשה גם בישראל ניתן כידוע לראות את העץ המחטני המרשים, אבל היקף השימוש בו מחייב גם יבוא – למשל מארה"ב (אורן קליפורניה) ומפינלנד (אורן פיני). גם עץ לבן – למשל האשוח – הוא עץ רך.

המאפיין העיקרי של העצים הרכים הוא קלות העיבוד והגמישות. בהתאם הם מהווים חומר גלם מוצלח מאוד לייצור דלתות, מסגרות של חלונות וגם ריהוט. בענף הבניה נהוג להשתמש בהם כמשטחים. שימוש נוסף הוא כקורות עץ, לרבות למטרות אסתטיות.

עצים קשים

עצים עמידים מאוד ובעלי מראה יוקרתי ובהם למשל איפאה, אגוז אפריקאי, דובדבן, מייפל ועוד. בדרך כלל העצים האלה מיועדים למטרות ספציפיות כמו הקמת פרגולה או בניית דק סביב בריכה, וכן לצורך ייצור רהיטים שיישמרו במשך שנים רבות ויספקו נחת רבה בזכות האיכות הגבוהה והמראה המרשים מאוד.

עץ לבניה קלה

בניית מבנים מזוהה בעיקר עם בטון, אבל בשנים האחרונות אחת המגמות הבולטות בענף זה היא הביקוש ההולך וגדל לבניה קלה שמבוססת על עץ. באירופה ובארה"ב נהוג לבנות בשיטה זו כבר מאות שנים, ולנצל את יתרונותיה הרבים. ביניהם: בידוד תרמי מיטבי (העץ מצליח לבודד את הבית מחום ומקור הרבה יותר מהבטון), האפשרות להשלים את הבניה בזמן קצר והמחיר שעשוי להיות משתלם מאוד. יתרון נוסף הוא היכולת לבצע שינויים לאורך השנים בקלות ובפשטות.

אחד המוצרים המומלצים ביותר לצורך הבניה הקלה הוא לוחות OSB (ראשי תיבות של Oriented Strand Board). לוחות אלה מיוצרים משבבים של עצים כגון אורן, צפצפה ואספן.

על מה חשוב להקפיד במסגרת יבוא עץ לבניה?

יבוא עץ לבניה מחייב כאמור מומחיות של ממש. זהו אחד התחומים שבהם לוותק יש משקל מרכזי באיכות העץ, בהתאמתו לכל צורך ספציפי וגם בתמחור. יבואן עץ שמכיר היטב את הספקים המובילים בעולם ומקיים איתם אינטראקציות עסקיות ארוכות טווח יכול להציע ללקוחותיו את חומר הגלם האידיאלי לכל מטרה, במחיר האטרקטיבי ביותר.

היכרות ארוכת שנים ובקיאות מעמיקה מבטיחים יבוא סדיר של עץ גם במצבים משתנים וכשתנאי השוק הופכים נוקשים יותר. בהקשר זה כדאי לדעת שכיום, ביותר ויותר מדינות, ישנה מודעות גבוהה לחובת הכריתה המבוקרת. כך למשל ברזיל אוסרת על כריתה לא מפוקחת של עצי איפאה עקב החשש לנזקים בלתי הפיכים ליערות הגשם בשטחה. יבואן עץ עם ניסיון יודע לתכנן מראש את פעילותו וכך להבטיח מלאי מספיק של כל מוצר בכל קטגוריה – כך שתוכלו לקבל את העץ המועדף מבחינתכם, בכל כמות רצויה, בכל נקודת זמן.

דגש חשוב נוסף הוא אחסון נכון – כך שלא ייגרם נזק לעץ מרגע הגעתו לארץ ועד לשילוחו אל הלקוח.

אולי יעניין אותך גם

5/5 - (1 vote)
0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *