תמונה של עץ | אורדילן 4

יבוא עץ איפאה

איפאה הוא אחד העצים המרשימים ביותר על פני כדור הארץ, ובהתאם אין פלא שהוא גם אחד העצים הפופולריים ביותר לייצור מוצרים שונים – ובפרט דקים (אבל לא רק). בעמוד זה תמצאו מידע אודות יבוא העץ לארץ, המאפיינים הייחודיים שלו והדרכים המומלצות להפיק ממנו מקסימום תועלת.

המאפיינים המרכזיים של עצי האיפאה

עצי האיפאה גדלים בדרום אמריקה, כחלק מיערות הגשם של האמזונס. הם מזוהים עם ברזיל, אבל ניתן למצוא אותם גם בקולומביה, פרגוואי, פרו ומדינות נוספות. בטבע המאפיין הבולט ביותר לעין הוא הגובה: איפאה הוא עץ תמיר שמגיע לגבהים של 50 מ' ובחלק מהמקרים אפילו יותר. הגוון הדומיננטי של עץ טרופי זה הוא חום כהה, עמוק, ויש לו פרחים שצבעם צהבהב.

מעבר למראה המרשים מאוד שמשדר יוקרה וחוסן רב, לאיפאה יש גם איכויות פרקטיות חשובות. צפיפות הסיבים הגבוהה שלו הופכת אותו לעמיד מאוד, ובנוסף יש בו שמנוניות טבעית שדוחה את רוב החרקים שעלולים כידוע להיות מזיקים לעצים.

מה חשוב לדעת על יבוא איפאה לישראל?

יבוא עץ איפאה לישראל ע"י יבואנים אמינים ורציניים מבוסס על כריתה מבוקרת. בהקשר זה כדאי לדעת שעד לפני שנים לא רבות הברזילאים כרתו את עצי האיפאה בהיקפים נרחבים ביותר, ללא שום פיקוח. כתוצאה מכך נוצרה סכנה לעתיד האיפאה, מה גם שיערות האמזונס סובלים באופן כללי משריפות – הן יזומות והן כאלה שמתלקחות מעצמן. שלטונות ברזיל החליטו להסדיר את התחום, לקבוע מכסות שנתיות ובנוסף לתכנן את הכריתה באזורים השונים כך שליערות תהיה גם הזדמנות לחדש את עצמם.

השימושים העיקריים של האיפאה

יבוא עץ איפאה לארץ מאפשר ליהנות מכל היתרונות המשמעותיים שלו, שרלוונטיים כאמור גם בהיבט האסתטי וגם בהיבט הפונקציונלי.

השימוש המזוהה ביותר עם עץ האיפאה הוא לטובת התקנת דקים. במקרים אלה בא לידי ביטוי מלא החוסן של העץ הטרופי התמיר, כך שגם בשימוש אינטנסיבי וכשאנשים רבים דורכים על קורות העץ שמרכיבות את הדק מדי יום – הוא נשאר יציב ועמיד. העובדה שעצי האיפאה, כפי שמתבקש מעצים שגדלו ביערות הגשם של האמזונס, לא מתרגשים מרטיבות ולחות, תורמת אף היא לעמידות הדק בכל מקום בארץ, כולל בקרבת הים שם הלחות גבוהה במיוחד. בהתאם כשנבנה הדק של נמל תל אביב, למשל, הבחירה המתבקשת הייתה איפאה.

דרך נוספת לנצל יבוא עץ איפאה היא להשתמש בקורות העץ לטובת הקמת פרגולות. גם עבור בניית פתרון הצללה נדרש באופן טבעי חוסן רב במיוחד, והיכולת של האיפאה לדחות חרקים גם בלי טיפולים בתדירות כזו או אחרת תורמת אף היא לכדאיות הבחירה בו.

לא זול – אבל בהחלט משתלם

עץ איפאה שמיובא לארץ הוא מוצר לא זול – אבל היתרונות כבדי המשקל שלו ובפרט תוחלת החיים הארוכה מאוד הופכת אותו לאופציה בהחלט משתלמת.

יחס העלות-תועלת משתלם גם כשמדובר על עץ לדק, גם על עץ לפרגולה וגם בשימושים פחות רווחים אבל בהחלט רלוונטיים לאיפאה – למשל סיפון ליאכטה, שולחן מסיבי ועוד.

עוד חשוב להדגיש שלא כל איש מקצוע יודע לעבוד עם איפאה, וכי נדרשים כלי עבודה ייעודיים כדי להתמודד עם העץ הקשוח (אבל המתגמל!).

אולי יעניין אותך גם

5/5 - (1 vote)
0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *