חידוש דקים ופרגולות לקראת הקיץ

דק הוא תוספת מבורכת במיוחד לכל גינה פרטית, מרחב ציבורי פתוח, חצר של עסק וישנם עוד חללים שמשתדרגים משמעותית בזכות הרצפה העשויה לוחות עץ. מקום שיש בו דק הוא תמיד מרהיב עין ושוב לב – בתנאי שהדק מתוחזק היטב. כשהעץ מתחיל לדהות ולהתיישן, וכדאי לזכור שזהו חומר גלם דינמי באופיו שעובר כל הזמן תהליכים טבעיים ובלתי נמנעים, הדק כבר לא יוצר את הרושם הרצוי – אם גם בדק שלכם ניתן לראות את השנים שחלפו ואת סימני הזמן, זה הזמן לחדש אותו, וכדאי לעשות זאת: חידוש דקים הוא הליך לא מורכב מדי שמוביל לשיפור דרמטי במראה העץ ובחזות המרחב כולו.

מה כולל חידוש דק?

חידוש דק עשוי לכלול מספר פעולות, בהתאם למצבו הספציפי של כל דק, לסוג העץ ממנו הוא עשוי, למיקום הדק ולפרמטרים חשובים נוספים. מאחר שחידוש הדק מבוסס על אבחון מפורט ומדויק, חשוב להפקיד את המלאכה בידיים מקצועיות במיוחד. באופן עקרוני ייתכן שיבוצעו ליטוש ושיוף של הלוחות, אופציה נוספת היא הסרת לוחות או שכבות שהפכו פגומות, סדוקות, שבורות או שרוטות יתר על המידה, והתקנת חדשות במקומן. עוד מרכיב שאמנם אינו בולט לעין אולם חשוב לבחון אותו במסגרת החידוש הוא הברגים, ובפרט יש לחזק את אלה שהתרופפו ולהחליף את אלה שכבר לא יכולים למלא את תפקידם.

לאחר הפעולות הנ"ל ניתן להשלים את הליך החידוש עם שימון הדק ובמידת הצורך גם צביעתו. כדאי לציין כי שיוף שכבת הדק החיצונית חייבת להתבצע באמצעות ציוד ייעודי, וגם לצורך ליטוש דקים ישנם כלים מתקדמים שעושים זאת באפקטיביות ובה בעת בעדינות כך שהעץ לא ייפגם.

קומרו - אורדילן

דק קומרו

כמה זמן לוקח לחדש דק?

חידוש דקים הוא פעולה שניתן להשלים במרבית המקרים תוך מספר שעות. חשוב כאמור להפקיד את המלאכה בידיים מקצועיות, שיבטיחו גם שינוי מרבי לטובה במראה הדק וגם יבצעו את העבודה ביעילות ובמהירות.

מה חשוב לדעת על תחזוקת דק?

תחזוקת דקים מחייבת תשומת לב שוטפת, ובנוסף הקפדה על חידוש הדק בתדירות המומלצת – פעם או פעמיים בשנה, בהתאם למאפיינים הספציפיים של הדק. התחזוקה השוטפת כולל בעיקר ניקוי אבק וכתמים מסוגים שונים, וזאת באמצעות מטלית לחה שאותה מספיגים בחומרי ניקוי ייעודיים (בהתאם לסוג העץ). כמו כן ניתן להשתמש בתכשיר אשר משמר את המראה המרשים של העץ באמצעות התזת חומרים מתאימים.

איך מתבצעת צביעת דקים?

צביעת דק כדאי לבצע פעם בשנה, לקראת הקיץ. צבע שמן איכותי מעניק לדק חיים מחודשים ובנוסף מגן עליו מפני פגעי מזג האוויר השונים ומפני מזיקים. לפני הצביעה חובה לבצע ליטוש עדין כדי שהעץ יוכל לספוח את הצבע באופן אופטימלי, וכן לנקות היטב את העץ מפני לכלוכים ואבק.

שימוש בשמן לדק

שימוש בשמן לדק היא אופציה נפוצה אחרת במסגרת חידוש דקים היא שימון העץ. חשוב לדעת כי לכל סוג עץ – איפה, קומארו, אורן, טיק בורמזי וכו' – מתאים סוג שמן אחר. דגש נוסף הוא ליטוש בטרם שימון, כדי שהשמן יוכל לחלחל אל השכבות הפנימיות ולתרום את חלקו לרענון הדק ולשימור המראה החדש והמרשים.

5/5 - (1 vote)
0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *