בנייה קלה בעץ

עץ הוא חומר גלם פופולרי מאוד, וכשבוחנים את היתרונות שלו קל להבין למה. רובנו מכירים בעיקר את הרהיטים שעשויים ממנו, אבל עץ יכול להיות בסיס מצוין גם למבנה שלם. בעמוד זה תמצאו מידע על הסיבות העיקריות שהופכות את הבנייה הקלה בעץ לאופציה רווחת יותר ויותר, המאפיינים החשובים של מבנים אלה ושימושים אפשריים.

היתרונות של הבנייה בעץ

בנייה קלה בעץ מציעה שלל יתרונות בעלי משקל בלתי מבוטל, ולכן לא מפתיע לגלות שעוד ועוד ישראלים מצטרפים לרבים ברחבי העולם שכבר הקימו מבני עץ ונהנים מהם.
א. קיצור זמן הבנייה – ניתן להשלים מבני עץ בפרק זמן קצר בהרבה בהשוואה לבנייה הקונבנציונלית. גם ההמתנה להיתרים מתקצרת במרבית המקרים. ליתרון זה יש כמובן גם משמעותית כלכלית רבה, הן מבחינת עלויות הבנייה והן בזכות היכולת לחסוך למשל את תשלום שכר הדירה עד שאפשר להיכנס לבית החדש.
ב. מודולריות מרבית – קל יותר לבצע שינויים במבנים קלים מעץ. בהתאם אם תצטרכו בעתיד שיפוץ, הרחבה או כל פעולה אחרת (וכמעט תמיד נדרשים שינויים שהרי החיים דינמיים מאוד), תוכלו לבצע זאת במינימום הוצאות ובפשטות רבה.
ג. בידוד אופטימלי – לעץ יכולות בידוד גבוהות בהרבה ביחס לחומרים אחרים, גם ביחס לרעש גם ביחס לחום וקור. יכולת בידוד גבוהה כלכלית משמעותית בזכות צמצום הפעלת המזגנים ופתרונות חימום/קירור אלטרנטיביים.
ד. ידידותיות לסביבה – בנייה קלה בעץ היא גם בנייה ירוקה. תורמים לכך הצמצום הדרמטי של הפסולת באתר שבו מוקם הבית, הבידוד המשופר והעמידות הגבוהה של המבנה. בעידן שבו אי אפשר להתעלם יותר מהסכנה המוחשית של הפגיעה בסביבה, כל פעולה שמקטינה את טביעת הרגל האקולוגית שלנו היא כמובן מבורכת.
בנוסף לכל הנ"ל אי אפשר כמובן להתעלם מהאסתטיקה הייחודית של מבני עץ.

האם מבני עץ עמידים לשריפות?

כן
כולנו מזהים עץ עם סכנת דליקה, אבל בנייה קלה עושה שימוש בחומרים מעכבי בעירה, כך שבסופו של דבר מבני העץ לא חשופים יותר לשריפות מאשר מבנים קונבנציונליים ולפעמים אפילו פחות.
מרכיב חשוב נוסף במסגרת בנייה קלה בעץ הוא חיטוי כך שחרקים מזיקים לא יפגעו בתשתית. בחלק מהמקרים הציפוי החיצוני של המבנה ייעשה עם חומרים שאינם עץ ובפרט רווחת האופציה של רעפים דמויי עץ ופלנקים שלא מצריכים שום תחזוקה.

השימושים העיקריים של עץ לבנייה

היתרונות המשמעותיים של בנייה קלה בעץ הופכים את הקונספט המתקדם (והוותיק למדי בארה"ב, באוסטרליה ובחלק ממדינות אירופה, אגב) למתאים מאוד לשורה ארוכה של שימושים.
מבני העץ יכולים לשמש למגורים נוחים ונעימים, להפוך לצימר שובה לב, להוות משרד ייחודי, קליניקה, גלריה, חדר שמתווסף לבית קיים במהירות ועם מינימום פגיעה בשגרה, ועוד. הגמישות הרבה מאפשרת תכנון מדויק בהתאמה מלאה לצרכים הספציפיים בכל מצב, ואפילו מילוי בקשות יוצאות דופן (צלעות מקוטמות למבנה או כל רצון אחר שתרצו לממש).
גם מבחינת העיצוב והגימור האפשרויות רבות ומגוונות, ובסך הכל מדובר בשיטה שמן הסתם תהפוך לפופולרית במיוחד בשנים הקרובות.

 

מאמר זה נכתב בסיוע  חברת  https://www.mivne.com/

 

 

 

 

 

 

Rate this post
0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *