תמונה של דק מעץ איפאה

בחירת סוג הדק מעץ

בחירת סוג דק מעץ היא שאלה הנשאלת פעמים רבות. עם השנים והמבחר יש ללקוחות רבים, את השאלה הקשה איזה סוג דק נכון לנו? וכמובן, מה המחיר? יצאנו לבדוק לכם מה הכי משתלם וממה להיזהר.
האפשרויות בבחירת הדק הם מתחלקות לשני קטגוריות: דקים סינטטים או דקים מעץ.

דקים מעץ – הבחירה הטבעית

דקים מעץ הם למעשה לוחות מן הגזע אשר נחתכו ונפרסו על מנת לשמש לנו כמשטח רצפה, איכות חומרי הגלם מעידה עד כמה העץ עמיד, או חזק בתנאי האקלים הקשים במיוחד כמו אצלנו במדינות המזרח התיכון.דק סינטטי

ככל שחומר הגלם עמיד יותר, ויפה יותר ככה מחירו גבוה . כדוגמא דק איפאה נחשב לעמיד לאורך שנים רבות , לעומת האורן שפחות מחזיק. במיוחד כאשר המקום חשוף למים, ולגשם.

כאשר אנחנו מתלבטים בבחירת סוג הדק עלינו לשאול את עצמנו האם אנחנו מתכננים לטפל בדק לאורך השנים? או מה שזה לא בשבילנו.

• הטיפול והתחזוקה אינו נוראי, אבל יש לזכור שלא מדובר רק על שימון המשטח. אלא גם שיוף כלומר ליטוש, חיזוק הברגים והחלפתם מידי כמה שנים, ונקיון מסיבי.

במידה והחלטנו שאנחנו רוצים להינות ממשטח ללא טיפול. עלינו לקחת את תחליפי העץ, שתפסו מקום בקהל בשנים האחרונות.

דקים סינטטים וסוגים נוספים

 

אחריי שרבים מהישראלים הבינו כי לא בשבילם טיפול, החלו לפנות לתחליפי הדקים. כמו דק במבוק או דקים סינטטים. רוב הדקים גם הסינטטים שבהם הם למעשה תרכובת של שאריות עץ, ממוחזר ביחד עם פלסטיק, או דבקים אשר מחברים את הכל למשטח אחד.

היתרון בולט נוסף מלבד הטיפול והתחזוקה האפסי הוא התקנת נסתרת , המגיעה ביחד עם הלוחות . ויוצרת לנו משטח נקי מברגים שבשונה מדק מעץ.

דק עץ במקום רצפת הבית

מעבר לכך רוב המחירים של חומרי הגלם, הם פלוס מינוס באותו סדר גודל כך שמחינת תקציב אנחנו משלמים אותו הדבר. כך אם משווים את הדק הסינטטי לאיפאה ומקבלים מוצר עמיד יותר לאורך השנים.
לאחר שבחנו את סוגי הדקים ,השונים כל מה שעלינו להבין מה נכון לנו מבחינת הטיפול והתחזוקה לאורך השנים. והאם אנחנו רוצים רק עץ טבעי, או שזה לא בשבילנו.

 

5/5 - (2 votes)
0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *