בחירת סוג עץ לדק

איך בוחרים סוג עץ לדק?

בשנים האחרונות עושה רושם שבכל גינה אשר נדרוך נמצא את עצמנו בשלב כזה או אחר פוגשים בדק. דקים הפכו להיות בחירה נבונה של צרכנים בתהליכי הקמת גינה וניתן למצוא אותם גם ברחבי כיכרות וערים מרכזיות.

בחירה נכונה של סוג העץ לדק עתידה להשפיע על אורך החיים שלו, על שמירת המראה שלו וכמובן על הכיס שלכם.

בשורות הבאות נסקור את סוגי הדקים המובילים בישראל, נתמקד על נושא התחזוקה, המחיר וכמובן העמידות. כמו כן, נספק הצצה גם על דק סינטטי שכובש את ישראל בשנים האחרונות.

אז איך בוחרים נכון אתם שואלים? זה נשען על מספר פרמטרים מרכזיים שרצוי לבחון בטרם עושים את הבחירה, קראו בקפידה והשקיעו בתבונה.

הדק הנפוץ בישראל – דק אורן

מדוע דק אורן הוא השכיח ביותר בנופי ארצנו? התשובה היא פשוטה – המחיר שלו כמובן. מטר רבוע של דק אורן ינוע בין 300-400 ש"ח. האם זה רק המחיר? לא. דק העשוי עץ אורן נראה מעולה בשנים הראשונות (גם כעבור מספר שנים אם מתוחזק כראוי). עץ האורן נפוץ מאוד בארצנו ואנחנו אוהבים לראות אותו בעיניים.

החסרון הגדול של הדק הזה הוא חוסר העמידות שלו בפני מפגעי מזג האוויר. שמש ישירה ועוצמתית תפגע בעץ לאורך זמן. לכן, אם הדק חשוף לשמש ישירה ואין באפשרותכם לתחזק את העץ אחת ל6-12 חודשים אז אולי הוא לא הבחירה המושכלת עבורכם. מתי כדאי להתקין דק אורן? כאשר הוא ממוקם באזור מקורה (מתחת לפרגולה או גג), כאשר בעל הנכס הוא הנדימן שיודע לתחזק עצים בצורה טובה או כאשר התקציב אינו מאפשר בחירה טובה יותר.

דק העץ המומלץ בישראל

במרבית המקרים כאשר תשוחחו עם מתקין של דקים ותאמרו לו שאין לכם בעיית תקציב אז הוא ימליץ לכם על דק מעץ איפאה, מדוע? מכיוון שזה דק שנראה נפלא, הוא עמיד יותר מעץ האורן ואפשר אפילו לפרק אותו ולהרכיב כעבור מספר שנים במקומות אחרים.

מה המחיר שלו אתם שואלים? כפול ממחירו של דק אורן. האם ההפרש הגדול שווה את זה? זה כבר תלוי בכם. גם דק איפאה לא חף מפגעים ונזקים וגם אותו יש לתחזק אחת למספר שנים.

אז האם בשורה התחתונה הוא שווה את ההייפ שסובב אותו? כנראה שכן.

דק איפאה יכול להיות תחת שמש ישירה (אם כי גם עבורו זה לא אידיאלי), וכדאי לתחזק אותו כל שנתיים או שלוש.

דק סינטטי

דק סינטטי הוא הלהיט של השנים האחרונות. כמובן שישנם סוגים שונים של דקים סינטטיים, אך כאן נתייחס לדקים איכותיים של חברות מובילות. כאשר הכוונה היא לדק שמיובא מאוסטרליה, קנדה, אירופה או ארצות הברית.

דק סינטטי כשמו כן הוא, עשוי מחומרים שאינם טבעיים. הוא אינו זקוק לתחזוקה ויכול לעמוד בפני כל מזג אוויר.

מחירו של דק סינטטי הוא דומה מאוד למחירים של דק איפאה, כאשר אפשר לבחור דקים סינטטיים מתוך קטלוגים ישנים יותר ולזכות להנחה במחיר. כמו כן, ניתן לבחור אותו במגוון גדול של צבעים ועיצובים, כאשר חלקם זהים לעיצובם של דקים מעץ.

 

לסיכום,

מה הדק המועדף? זה כבר שיקול של תקציב, יכולות אישיות והעדפה עיצובית. ניתן לשמר כל דק, כאשר דק העשוי עץ אורן יהיה מאתגר יותר. דק איפאה הוא בהחלט אופציה מצוינת עבור מי שיש באמתחתו תקציב מתאים ודק סינטטי הוא האופציה העדיפה על עצלנים.

5/5 - (1 vote)
0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *