פרגולות ודקים – שילוב מנצח

פרגולות ודקים הם צמד חמד: אמנם גם לחוד כל אחד מהם משדרג במידה ניכרת את המראה של כל מרחב ואת ההנאה ממנו, אך ביחד כבר מדובר בפינוק אמיתי שהופך כל חצר (בין אם של בית פרטי ובין אם של בית קפה/ מסעדה/ עסק שמבין עד כמה חשוב להעניק לעובדים סביבת עבודה משובחת) או גג למקום שכיף לשהות בו בכל ימות השנה ובכל מזג אוויר.

פרגולות – חכם בשמש וגם יפה

במדינה לוהטת כמו ישראל, שגם במהלך החורף ישנם בה לא מעט ימים שטופי שמש, אין עוררין על העובדה כי פתרונות הצללה למרחבים פתוחים הם חובה. פרגולה היא פתרון הצללה אפקטיבי ואסתטי גם יחד, ובפרט כשמדובר בפרגולת עץ (ישנן גם פרגולות פלסטיק, אולם הן גם פחות יפות וגם תוחלת חייהן קצרה יותר).
אופציה אחת לפרגולה מוצלחת במיוחד היא עץ גושני – כלומר שימוש בקורות ארוכות, רחבות ומסיביות, בעלות מראה פראי משהו כשגם הסדקים המהווים חלק בלתי נפרד מהעץ תורמים ליופיו ולחזותו הטבעית. עץ גושני יכול להיות אלון, אשוח או ממשפחת האורניים, ובכל מקרה יש לו גוונים בהירים ולוק מרשים.
אופציה פופולארית נוספת היא עץ האורן, שהיותו נוח לעיבוד הופכת אותו לחומר הגלם הנפוץ ביותר בתעשיית העץ. פרגולות מעץ אורן הן בעלות מראה עדין יותר אם כי גם הן כמובן חזקות, יציבות ועמידות לאורך שנים, וגם עצי ארז הם חומר גלם אפשרי לפרגולות.
לפרגולות בימינו עיצוב מוקפד ובמקרים רבים ניתן לראות עליהם צמחים מטפסים המוסיפים גם הם חן רב. אמנם הקמת פרגולה אינה משימה בלתי אפשרית עבור רובנו, אולם ההמלצה היא כן להיעזר במתקין מקצועי שיבצע את העבודה מהר יותר וטוב יותר, כך שתוכלו ליהנות מצל חיוני, אוויר נעים ואור רך כמו גם מהחן הטבעי של הפרגולה עצמה.

דקים – עץ לכל טעם וכל צורך

הדקים הפכו בשנים האחרונות ממוצר שנתפש ככזה המיועד לעשירים בלבד למדרך פופולארי בבתים ועסקים רבים.
מגוון העצים מהם ניתן ליצור דקים איכותיים רחב במיוחד, וביניהם ניתן לציין את האורן (בין אם הרוסי, בין אם הפיני ובין אם האמריקאי החצי קשה), האיפאה שמגיע מברזיל ונחשב למרצדס של עולם הדקים, הקומרו שאף הוא עץ טרופי חזק ומרהיב עין, האירוקו שעדיין לא זכה לפופולאריות לה הוא ראוי בארץ אבל איכויותיו רבות וגווניו יפהפיים (הוא מגיע מאפריקה), הטיק האינדונזי והבורמזי היוקרתיים במיוחד וסוג חדש של דקים שהצטרפו לאפשרויות העומדות בפנינו לאחרונה הוא דק מבמבוק.

באופן כללי הבחירה היא בין עצים רכים וזולים יחסית לבין אלה הקשיחים והיקרים יותר, כשבתוך כל קטגוריה הבחירה היא בעיקר לפי הטעם והצבע. אם בוחרים בעץ רך חשוב לחטא אותו על מנת שיהיה מוגן מפני מזיקים שונים (האיפאה, הקומרו וחבריהם עמידים בפני מזיקים כך שאין צורך בחיטויים).
מי שבוחר באופציה של דק מעץ רך יחסית יוכל להתקינו בכוחות עצמו, בתנאי שהוא מיומן בעבודת כפיים וכשמדובר בדק פשוט יחסית ובמרחב שאינו דורש תכנון מורכב או מציאת פתרונות ייחודיים. דק מעץ קשיח מומלץ בחום להתקין בעזרת איש מקצוע, שכן מדובר בעצים יקרים וכל טעות בהתקנה תגבה מחיר גבוה ותמנע מכם ליהנות משלל היתרונות הטמונים בדק.

Rate this post
0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *