איך לבחור עצים לקמין עץ

חימום הבית באמצעות קמין עץ

הטכנולוגיה אמנם הולכת ומתפתחת בקצב מואץ, והאפשרויות לחימום הבית באופן חשמלי או סולארי הן מגוונות ואינסופיות מתהדרות בחדישות וחדשנות בכוחות סוס בעוצמה כזאת או אחרת בנוחות הבאה מהשימוש בשלט רחוק ועוד, אבל אין ולא יהיה כחימום ביתי באמצעות קמין עץ.

קמין עץ

יתרונותיו של קמין עץ

קמין עץ לוקח באחת את כל שלל הטכנולוגיות אשר העולם הדיגיטלי מציע לנו. קמין עץ מספק חווית חימום ביתית שאין שניה לה בכל הרמות, ברמת החיסכון האנרגטי, ברמת הידידותיות לסביבה ואי פליטת המזהמים, ברמת החיסכון הכלכלי, ברמת העיצוב והאווירה שמקנה קמין עץ ביתי ועוד.

חוויה חמימה ואותנטית

קמין עץ אינו עובד על חשמל, גם לא על גז או מים וגם לא מאנרגיה סולארית, קמין עץ משמעותו שאתם מבעירים אש של ממש בתוך סלון ביתכם בפנים התנור. חווית הלהבה הדולקת במרכז הבית היא חוויה חמימה נעימה טבעית ואותנטית המשרה אווירה כפרית ונינוחה בכל חדרי הבית.

עצים לבעירה

אך בשביל שהאש והלהבה ידלקו כהלכה, יבערו בקלות ולאורך זמן, צריך לדעת באילו סוגי עצים לבחור להסיק באמצעותם את קמין העץ ובכך לחמם את הבית.

בולי עץ

אז ראשית, להבערת אש בקמין עץ למטרות חימום הבית לא משתמשים בסתם עצים או במיני ענפים כפי שמדליקים מדורה אלא משתמשים בבולי עץ של ממש. חתיכות עץ גדולות ורחבות בעלות גוף משקל ונפח.

עצים יבשים

בולי העץ אשר משמשים להסקת קמין עץ עליהם להיות יבשים לחלוטין ואשר אינם בעלי לחות כלל. ישנם עצים המיובשים ייבוש טבעי לאורך שנתיים אשר אותם ניתן למצוא ולהשיג אצל ספקי עץ. לא כדאי למצוא בולי עץ בגינה או בטבע, אלו יהיו רוויי לחות, מה שיגרום להעלאת עשן ברחבי הבית ולהצטברות פיח.

סוגי עצים

בולי עץ להסקה ניתן למצוא אצל ספק העץ במגוון סוגים על פי זן ומין העץ. הסוגים נבדלים האחד מן השני על פי קריטריונים שונים של טיב ואיכות, זמן בעירה, לחות ועוד. הסוגים הנפוצים הינם עצי אורן, עצי הדר, אקליפטוס, סיסם הודי ומינים נוספים.

לחות

סוג העצים הזול יותר יהיה בדרך כלל זה הרווי יותר לחות ואינו איכותי דיה לבעירה או שהבעירה שלו תפיק עשן ופיח בלתי רצויים, ככל שמחיר העץ נמוך יותר הדבר מעיד על אחוזי הלחות הגבוהים בעץ ולחילופין ככל שמחיר העץ גבוה יותר כך אחוזי הלחות בו פחותים.

ערך אנרגטי

בדומה לאחוזי הלחות המשפיעים על מחיר העץ כך גם ערכו האנרגטי של העץ משפיע על מחירו, עץ אשר כושר הבעירה שלו לאורך זמן גדול יותר יעלה מחיר יקר יותר. העצים אותם ניתן למצוא בארץ הם בעלי ערך אנרגטי נמוך יחסית ולכן גם מחירם הנמוך.

 

המאמר נכתב באדיבות ברפמן קמין עץ.

5/5 - (1 vote)
0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *