עץ בציפוי אפוקסי

עץ הוא חומר גלם בעל שלל יתרונות, ולא בכדי נעשה בו שימוש נרחב מאוד ובפרט מיוצרים ממנו פריטי ריהוט שונים, אולם הוא גם עלול להישרט בקלות, להתבלות במהירות ולאבד את יופיו – ציפוי אפוקסי מאפשר לנו לשמור על העץ ועל הרהיט, ובנוסף לייפות אותו עוד יותר.

מה זה ציפוי אפוקסי?

אפוקסי (Epoxy) הוא פולימר אבל לא עוד פולימר אלא אחד הנפוצים בעולם ובסך הכל הסכומים אותם מגלגלת תעשיית האפוקסי ברחבי העולם נאמדים בכ- 15 מיליארד דולר לשנה!
המאפיין העיקרי של האפוקסי, המוגדר כפולימר אפוקסידי תרמוסטי, הוא שהוא מתקשה אם מערבבים אותו עם חומרים מסוימים. השימושים בחומר זה רבים וניתן לייצר ממנו מגוון סוגים של דבקים וציפויים הממלאים צרכים שונים. בין השאר נעשה שימוש בציפוי אפוקסי להגן על מכשירי החשמל הלבנים (מכונת הכביסה, מדיח הכלים וכו') מפני רטיבות, קופסאות שימורים רבות מצופות מבפנים באפוקסי ועוד מקום בו היתרונות של האפוקסי באים לידי ביטוי הוא רצפות של מפעלים וחללים מסחריים – ציפוי אפוקסי לרצפה מגן עליה מפני רטיבות, כימיקלים שונים והצטברות מטען חשמלי סטטי וכן מקנה לה מראה יפהפה.

אפוקסי – הדור החדש

השימוש הנרחב בציפוי אפוקסי לשלל מטרות, והביקוש הרב לפולימר זה, הובילו לשכלול תהליכי הייצור שלו, וכיום ניתן ליהנות מציפויים אפוקסיים ידידותיים לסביבה ושאינם מהווים סכנה כלשהי לבריאותנו.
בנוסף, ציפוי אפוקסי לעץ בימינו הוא בעל רמת עמידות גבוהה במיוחד, גם כן בזכות הטכנולוגיות החדשניות, שמונעות היווצרות "שלפוחיות" בציפוי שבסופו של דבר עלולות לגרום לו להתקלף.

ריהוט עץ בציפוי אפוקסי – מוגנות מלאה

עץ בציפוי אפוקסי הוא עץ מוגן, ועל כל רהיט עץ בציפוי אפוקסי הוא רהיט ש-
* ניתן לנקות אותו עם כל חומר ניקוי כמעט, כולל חומרים רבי עוצמה, ולא יאונה לו כל רע. גם אם במקרה העץ בא במגע עם כימיקלים שונים או חומצות – הוא מוגן, והרהיט נותר ללא פגע.
* לא מצטבר עליו חשמל סטטי – ועל כן הוא אינו צובר אבק ולכלוך ונראה תמיד בוהק ויפה.
* לא מתרגש ממים – אחת הבעיות העיקריות של רהיטי עץ היא שהם עלולים לספוח אליהם מים (בין אם בגלל הלחות הגבוהה הקיימת בארץ ובין אם בגלל מגע ישיר עם נוזלים כאלה ואחרים – כוס שתכולתה נשפכת על השולחן, ספונג'ה וכו'). המים גורמים לעץ להתנפח ולהתעוות, ולעיתים אף להרקיב – ציפוי אפוקסי מונע תופעות בלתי רצויות אלה.

אסתטיקה לבחירתכם

ציפוי אפוקסי מאפשר לנו גם לחדש את המראה של רהיטי עץ ולהעניק להם ברק מחודש ומראה משודרג.
המגוון הרחב של הגוונים של הציפויים האפוקסיים מבטיח שנוכל להגיע לרהיט היפה ביותר בעינינו וזה המשתלב באופן האופטימלי בסביבה.
האסתטיקה הגבוהה מקנה לרהיטים מראה יוקרתי ומושך עין המשלב את הטבעיות והחום של העץ עם הברק והניקיון של הציפוי אפוקסי. בפרט נהוג להשתמש בעץ בציפוי אפוקסי במזנונים, במטבחים (ובמיוחד מטבחים כפריים), בדלפקי בר ושולחנות אוכל. מקום נוסף בו מומלץ להשתמש בציפוי אפוקסי הוא ה"אי" – אחד הטרנדים הבולטים בימינו מבחינת עיצוב מטבחים, ומאחר שמדובר במקום המהווה הן משטח עבודה והן פריט בולט לעין ועל כן כזה שהאסתטיקה בו חשובה במיוחד, כדאי שבעתיים להשתמש בו בעץ שזכה לציפוי אפוקסי.

1.3/5 - (3 votes)
0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *