ייצור משטחי עץ – אורדילן

עצים הם חומרי גלם פופולאריים מאוד, ובפרט הם משמשים לייצור משטחים שמאפשרים למפעלים וחברות לאחסן ולשנע פריטים כאלה ואחרים.

ייצור משטחים אלה חייב להתבצע באופן מוקפד ומקצועי, כך שהם יעמדו בתקנים הרלוונטיים השונים.

הפרמטרים המשפיעים על איכות משטח עץ

ישנה שורה ארוכה של פרמטרים המשפיעים על איכות המשטחים.

ראשית, באופן טבעי, סוג העץ שממנו מיוצר המשטח, וככל שזה יותר איכותי כך המשטח יהיה עמיד יותר וחזק יותר.

שנית, המסמרים שגם לאיכותם ועוביים ישנה כמובן השפעה על חוזקו של המשטח ועל יכולת הנשיאה שלו (שברוב רובם של המקרים נעה על המנעד שבין כמה מאות ק"ג לבין כמה טונות).

תהליך הייצור עצמו גם הוא משפיע על איכות המשטחים. ככל שהפריטים אותם משנעים בעזרת המשטחים יקרי ערך יותר כדאי להשקיע במציאת חברה האמונה על ייצור משטחי עץ משובחים.

כמובן שחובה כי המשטחים יעמדו בתקן – קניית משטחי עץ שאינם עומדים בתקנים העדכניים היא טעות שעלולה לעלות ביוקר, ובפרט חשובה העמידה בתקן ispm15.

חשיבותו של תקן ispm15

תקן ispm15 הוא תולדה של אמנה בינלאומית חשובה במיוחד להגנת הצומח (שמה של האמנה הוא ipcc, ראשי תיבות של international plant protection convention). על פי אמנה זו יש להגן על צמחים כשבהקשר של ייצור משטחי עץ ושימוש בהם הכוונה היא שעליהם להיות נקיים מחרקים מזיקים שעלולים לעבור מהם אל צמחים במדינות שונות.

הטיפול המגן על העץ מפני אותם חרקים מתבצע בשתי דרכים אפשריות – חום ועישון. טיפול בחום נמשך 30 דקות והטמפרטורה שבה יש לחמם את העץ היא 56 מעלות, ואילו טיפול בעישון פירושו הכנסת העץ לתא שיש בו מתיל ברומיד.

קניית משטחי עץ שאינם עומדים בתקן זה עלולה לעלות לכם ביוקר, שכן לא ניתן לשנע סחורות לשורה ארוכה של מדינות על גבי משטחים שאינם מחוטאים.

מידות סטנדרטיות או התאמה אישית?

ישנם שני סוגי ייצור משטחים – האחד הוא ייצור משטחי עץ במידות סטנדרטיות והשני הוא ייצור על פי הצרכים הספציפיים של לקוח כזה או אחר.

בין המידות הסטנדרטיות המקובלות: 1000 מ"מ על 1200 מ"מ, 800 מ"מ על 1200 מ"מ ו-600 מ"מ על 800 מ"מ (לפי התקן האירופי), ואילו לפי תקן אחר הנקרא ISO6780 מידות אפשריות הן 1140X1140, 1067X1067 ועוד.

האופציה השנייה היא כאמור חיתוך על פי הזמנה ספציפית, כשאנשי מקצוע מיומנים מציעים גם סיוע בתכנון ובמציאת המידות האופטימליות בהתאם לצרכי השינוע.

משטחי עץ למכירה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *